söndag 30 mars 2014

Välkommen att följa min resa

Hej!
Jag har blivit med blogg. Jag tyckte att det var dags, så här första dagen på resten av mitt liv.
Efter flera års Facebookande känner jag att det inte riktigt räcker till, jag vill ofta lite mer, och då är väl det här ett bra alternativ? Vi får se var det landar. Välkomna att följa med på min resa. Destinationen är en bättre framtid, med solidaritet och jämställdhet som syns och som gör skillnad.
Precis som i riktiga livet kommer jag säkert att göra både stavfel och syftningsfel, men låt inte det störa dej, det visar bara att vi båda är mänskliga.

Inatt ändrade vi klockan till sommartid, och på radion påminns vi om att det är dags att ställa fram våra utemöbler. Jag känner mej lyckligt lockad som har en egen uteplats, där jag får rå om mej själv. Igår satt jag ute en stund. läste en bok och hann bränna mej på näsan. Men jag lever och har ännu hälsan, ett jobb som jag trivs med- även om det är som jag ser det, dåligt betalt. Men kvinnoyrken är över lag dåligt betalda, trots att vi generellt har högre och längre utbildning än män.

Jag letar efter andra glada nyheter i våra vanliga massmedier, det enda jag hittade är att en elev i USA har hittat ett enkelt sätt att spara 136 miljoner! kronor till deras statsbudget bara genom att byta typsnitt på deras dokument. Bläckpatroner är visst dyrare än fransk parfym. http://www.svd.se/naringsliv/14-aring-funderade-ut-miljonbesparing_3415336.svd#xtor=AD-500-[svd]-[tf_huvudspalt_1403]-[integration]-[aftonbladet]-[ettan]-[29]
Undrar om det skulle funka här oxå?
Annars läser jag vidare om att Putin och Obama inte riktigt är överens om vad de sagt till varandra i telefon, det står även om en fånge som har lyckats gräva sej ur från ett fängelse strax utanför Stockholm och att man faktiskt hoppas på att hitta överlevande från Flight MH370- "det händer ju att mirakel sker". Jag hoppas att det är sant, att de hittar överlevande som kan berätta om vad det egentligen var som hände den där kvällen den 8 Mars, när planet bara försvann spårlöst.
Hemma i vår lokalpress finns att läsa om att de gamla inte mår så dåligt som man trodde. Det är bra =) Annars är det mest sport. Serier som slutar, och serier som börjar. Själv föredrar jag seriestrippar, typ Nemi.

På Facebook läser jag om jättebästistest och om solskenspromenader. Det värmer gott utanför fönstret, och igår fick jag ett bra tips om att inte använda Aloe Vera tandkräm på näsan. "En kan ju inte gå omkring och lukta Aloe Vera hela dagarna." Men det är sant, det funkar till det mesta- bara det är i rätt tub.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar