tisdag 6 maj 2014

Är det bättre på jobbet nu, Fredrik?

Hej Frigge!
Long time- no see... Är allt bra? Igår kväll regnade det, vädret har som vanligt svårt att bestämma sej.
Men du...så fort det går nu. Snart är det sommar o semester. Sedan är det val.
Tänkte på dej när jag läste att ni politiker aldrig är sjukskrivna, trots både den ena o andra åkomman. Själv nös jag nyss, o har precis som du inte råd att stanna hemma o vara sjuk. För många av oss lågavlönade, så känns karensdagen värre än själva sjukdomen. Synd bara att vi går runt o smittar vår omgivning...
Jag har tänkt en hel del på det jag sett o läst dom sista dagarna. Förutom ert arbete för att skrota arbetsmiljölagen så fastnade jag lite vid det din kollega Federley sa till unga nyanlända flyktingar här i stan. Att skolan inte är viktig, det är enklare att bli politiker. 
"Bli svensk medborgare o satsa på statsministerposten."
Förresten- vad anser du om hans personvalskampanj? Genom olika penningbidrag så kan man vinna allt från en hundpromenad till en Brysselresa.
Själv tycker jag att politik är allvarliga saker, vi ser att klyftorna har ökat de sista åren. Och idag hör vi på radion att arbetsmiljön för kvinor inom vård och omsorg är  sämre än för män inom teknisk förvaltning. Det är inget som ska spelas bort i ett lotteri. Alla röster kommer i slutändan att räknas, och var i den demokratiska ordningen står det att betalda röster är värd mer? 
Nej du Frigge, det här duger inte. För några veckor sen sa du att det var tungt på jobbet, jag förstår dej. Det är jobbigt att inte kunna vara hemma o krya på sej när man inte mår bra, eller få möjligheten att varva ner då det är stressigt runt omkring en.
Om jag får ge dej ett råd- så Tänk dej för. Ägna hälsan mer än en tanke. I värsta fall kan du bli riktigt sjuk. Kanske så sjuk så att du behöver sjukvård. Betänk då, att där finns fler lågavlönade människor som inte har råd med karensdagen…

 #ärdethärokej #Sverigenkanbättre #valet2014 #svplo


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar